دیدار رییس دانشگاه با معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه

۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۹ کد : ۶۷۶۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۱۳۰
دیدار رییس دانشگاه با معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه

رییس دانشگاه کاشان روز دوشنبه با دکتر نوبخت معاون رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ملاقات نمودند.

رییس دانشگاه کاشان در این دیدار گزارشی از عملکرد دانشگاه در سه سال گذشته ارایه داده و اعلام کردند دانشگاه کاشان به رغم اینکه در مرکز استان قرار ندارد اما یکی از دانشگاههای شناخته شده در سطح ملی و بین المللی می باشد.

 دکتر عباس زراعت اظهار داشت: این دانشگاه در میان ده دانشگاه برتر کشور قرار داشته و جزو یک درصد دانشگاههای برتر جهان با ۴ دانشمند بین المللی می باشد.
 وی خاطر نشان کرد: یکی از محورهای گفتگو مطالبات دانشگاه از محل پنجاه درصد خیرین بود که دانشگاه حدود ۷ میلیارد تومان از سال های قبل طلب دارد.

آقای دکتر نوبخت از اینکه دانشگاه کاشان در جذب خیرین رتبه اول در میان دانشگاههای کشور را دارا بوده وعلاوه بر ساخت چندین دانشکده و خوابگاه و سالن ورزشی در بحث های پژوهشی نیز ورود پیدا کرده است اظهار خرسندی نمودند.

در این گفتگو توضیح داده شد که دانشگاه کاشان برای اولین بار در کشور کرسی های علمی بین المللی را با حمایت خیرین تشکیل داده که فعالیت های بزرگی را در سطح بین المللی انجام داده است.

وی در مورد مطالبات خیرین دانشگاه دستور صریح دادند تا در اولین فرصت این بدهی پرداخت گردد.


محور دیگر گفتگو بدهی های جاری دانشگاه بود که توضیح داده شد دانشگاه در بدو این مدیریت حدود هفتاد میلیارد تومان بدهی داشت که بحمدلله بخش زیادی از این بدهی با کمک دولت از محل عدم استخدام نیروی جدید و صرفه جویی در هزینه ها و افزایش درآمدهای اختصاصی از ۴ میلیارد به حدود دوازده میلیارد تومان و تخصیص صد در صد اعتبارات و رشد متناسب بودجه در سه سال گذشته پرداخت گردید و در حال حاضر اسناد ۱۴ میلیارد تومان بدهی های جاری به سازمان برنامه و بودجه ارایه گردیده که یک و نیم میلیارد آن اواخر سال قبل پرداخت گردید.

دکتر نوبخت  ضمن تشکر از دانشگاه برای صرفه جویی ها دستور دادند بقیه بدهی ها نیز پرداخت گردد.
همچنین ایشان از فعالیت دانشگاه در زمینه دانشگاه سبز که قبلا از نمایشگاه آن بازدید کرده بودند تشکر کرده و دستور دادند در این زمینه کمک قابل توجهی به دانشگاه صورت گیرد.
ضمنا دکتر نوبخت درخواست کردند سلام گرم ایشان به تک تک همکاران محترم هیات علمی و  همکاران گرامی و دانشجویان عزیز ابلاغ گردد.


( ۶ )

نظر شما :