معاون فرهنگی دانشگاه کاشان:خوشنویسی تجلی هنر اسلامی است

۲۴ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۱ کد : ۶۹۱۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۴۴۵
معاون فرهنگی دانشگاه کاشان:خوشنویسی تجلی هنر اسلامی است

همزمان با لیالی قدر همایش ملکوتی نگارش قرآن "مشق رمضان" به همت معاونت فرهنگی دانشگاه کاشان و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن خوشنویسان کاشان در خانه تاریخی عطارها برگزار شد.
 معاون فرهنگی دانشگاه کاشان گفت: در این همایش بیش از 70 نفر از خوشنویسان شهرهای کاشان، قم، آران و بیدگل، نطنز و بادرود با حضور استاد میثم سلطانی از اساتید خوشنویسی؛ آیات قرآن کریم را با خط خوش نگاشتند.
 دکتر حسین ستار هدف از برگزاری این همایش را نشان دادن توانایی و همراهی هنر و هنرمندان در اعتلا و آشنایی مفاهیم دینی ذکر کرد و افزود: خوشنویسی زبان هنری است که بیشترین تعالی را نسبت به سایر هنرهای اسلامی داشته است.
وی با اشاره به اینکه این هنر با قرآن رقم خورده و عجین شده است اظهار داشت: خوشنویسی همواره معنوی ترین هنر بوده و تجلی هنر اسلامی در خوشنویسی است و به مثابه زبان مشترک هنری دنیای اسلام دانسته شده است و هر چند شروع و تکامل این هنر با کتابت قرآن شکل میگیرد اما پس از مدتی در سایر هنرهای اسلامی نیز میتوان نشانه ها و زیباییهای این هنر را یافت.

دکتر ستار خاطر نشان کرد: معاونت فرهنگی دانشگاه کاشان تلاش دارد تا بتواند گامهایی موثر و در حدتوان خود در بازشناسی و معرفی و نشان دادن توانایی های هنر اسلامی و نیز پشتیبانی از فعالیتهای هنری در حوزه فرهنگی کاشان به انجام رساند.

آخرین فعالیت در این راستا توسط این معاونت برگزاری کارگاه تجلی حکمت هنر اسلامی در معماری بود که جهت دانشجویان و اساتید دانشگاه مطالعات شرقی برلین برگزار گردید
دکتر ستار از همکاری های اداره ارشاد و انجمن خوشنویسان و اساتید خط شهرستان در برگزاری باشکوه این همایش تقدیر و تشکر نمود.
در این مراسم فرماندار کاشان و جمعی از هنرمندان و خوشنویسان کاشان حضور داشتند.

 

 


نظر شما :