اخبار دانشگاه - آرشیو

افزایش سهمیه های کارآموزی دانشجویان جهت تابستان سال ۸۶

با پی گیریهای مدیریت ارتباط با صنعت دانشگاه بیش از ۱۲۰ نفر سهمیه کارآموزی توسط دفتر مرکزی ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تابستان ۸۶ جهت کارآموزی دانشجویان دانشگاه کاشان تخصیص یافت. علاوه بر این سهمیه ها، حدود ۵۰ سهمیه نیز از شرکتها و کارخانه های مستقر در کاشان اخذ گردید. با توجه به اهمیت دوره کار‌آموزی در تکمیل آموخته های تئوری دانشجویان و تأکیدات وزارت علوم، اجباری شدن دوره کارآموزی از مهر ۸۶ برای کلیه دانشجویان مقاطع کارشناسی دانشگاههای کشور تحت بررسی است. دانشجویان گرامی جهت ثبت نام و اخذ معرفی نامه در ساعات اداری به مدیریت ارتباط با صنعت دانشگاه مراجعه نموده و جهت اطلاع از محلهای کارآموزی به وب سایت این مدیریت بخش کارآموزی مراجعه نمایند.

ادامه مطلب

درگذشت استاد خلیل درودچی

استاد خلیل درودچی مسئول راه اندازی دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان، عضو گروه هنرهای سنتی و فرهنگستان هنر و عضو گروه فرش پژوهشکده هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری درگذشت. درودچی که متولد ۱۳۲۹ شیراز و دانش آموخته کارشناسی ارشد اقتصاد بود در کنار فعالیتهای مختلف علمی هنری از نخستین کسانی بود که تحقیقات و مطالعات دانشگاهی آموزش آکادمیک رشته فرش، هنرهای سنتی و صنایع دستی را در ایران پایه گذاری کرد. وی برای اولین بار در کشور رشته فرش را در دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان راه اندازی کرد.روابط عمومی دانشگاه با ستایش و ارج داشت خدمات و زحمات بی شائبه این روانشاد در راه اندازی دانشکده معماری و هنر، فقدان او را تسلیت می گوید و برای روحش علو درجات را مسئلت می نماید.

ادامه مطلب

سالگرد ارتحال استاد فقید دکتر حسین پور و دانشجوی فقید سید رحیم شمس

مراسم اولین سالگرد ارتحال استاد فقید دکتر حسین پور در لنگرود استان مازندران برگزار گردید. در این مراسم، دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی و اساتید این گروه شرکت داشتند.همچنین مراسم سالگرد دانشجوی فقیدسید رحیم شمس، دانشجوی رشته زبان و ادبیات فارسی در نشلج کاشان با حضور اساتید و دانشجویان برگزار گردید.

ادامه مطلب

دیدار با دانشجویان در خوابگاه

خوابگاه‌های دانشجویی، به عنوان محل زندگی دانشجویان غیربومی نقش مستقیم و مؤثری بر کیفیت تحصیل ایشان دارند در کنار همة خاطرات شیرین و گاهاً غیر شیرینی که زندگی جمعی دانشجویی سرشار از آنهاست مطالبات و خواسته‌های دانشجویان ساکن در خوابگاه نیازمند شنیدن و رفع و رجوع کردن است. دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد سرپرست دانشگاه کاشان در نخستین بازدیدهای خود از مجموعه دانشگاه یکشنبه ۲/۲/۸۶ به اتفاق جمعی از مسئولان معاونت دانشجویی و فرهنگی در مجموعه خوابگاه برادران حاضر شدند و ضمن آشنایی نزدیک با کیفیت زندگی در خواگاه‌های دانشجویی، سخنان ایشان را شنیدند. در این دیدار که بیش از دو ساعت به طول انجامید بخش‌های مختلف خوابگاه و کیفیت توزیع شام در خوابگاه مورد ارزیابی قرار گرفتند؛ همچنین رئیس دانشگاه با حضور در جمع دانشجویانی که از حضور سرپرست جدید دانشگاه در خوابگاه به گرمی استقبال ‌کردند، پرسش‌های ایشان را پاسخ گفت و اظهار امیدواری کرد در سایه تعامل مثبت و خوب دانشجویان با مسئولان دانشگاه و نیز با برنامه‌ریزی و پی‌گیری کاستی‌های خوابگاه‌ها هرچه سریع‌تر مرتفع گردد.

ادامه مطلب

اعلام آمادگی دانشگاه کاشان و دانشگاه تهران برای همکاری متقابل

در دیدار آیت‌ا.. عمید زنجانی رئیس دانشگاه تهران دکتر سید جواد ساداتی‌نژاد سرپرست دانشگاه کاشان طرفین آمادگی خود را برای بسترسازی تعاملات مفید و مستمر و عقد تفاهم‌نامه همکاری اعلام کردند.در این دیدار که دوشنبه ۳/۲/۸۶ در محل ایستگاه تحقیقات کویری وابسته به دانشگاه تهران در حضور هیأت رئیسه این دانشگاه صورت گرفت. دکتر ساداتی‌نژاد در گزارشی روند روبه رشد و شاخصه‌های کمی و کیفی دانشگاه کاشان را بر شمردند.

ادامه مطلب

برنامه ملاقات عمومی سرپرست محترم دانشگاه

شنبه ها ۱۵ - ۱۳:۳۰ ویژه کارمندان سه شنبه ها ۱۶- ۱۴:۳۰ ویژه اساتید یکشنبه ها ۱۸:۳۰- ۱۶ دانشجویان سه شنبه ها ۱۹-۱۷ دانشجویان خواهشمند است جهت ملاقات با دفتر ریاست هماهنگ فرمایید. مدیریت دفتر ریاست و روابط عمومی

ادامه مطلب

بازدید ریاست محترم دانشگاه از خوابگاه خواهران (راوند)

در روز سه شنبه مورخ ۲۸/۱/۸۶ ریاست محترم دانشگاه همراه با معاون محترم دانشجوئی فرهنگی و مدیران دانشجوئی- فرهنگی و تربیت بدنی از خوابگاه خواهران سایت مرکزی دانشگاه بازدید بعمل آوردند ریاست محترم دانشگاه که بازدید خود را از ساعت ۳۰/۲ آغاز و تا ساعت ۳۰/۲۳ ادامه داشت از قسمتهای مختلف خوابگاه از جمله سایت کامپیوتر، بوفه، سانس و زمین ورزش و سالن های مطالعه بازدید نمودند و از نقطه نظرات پیشنهادات و انتقادات دانشجویان آگاهی پیدا کردند در ادامه بازدید ضمن حضور در بلوکهای ۴و۵و۸ و تعدادی از اتاقها، دانشجویان درخصوص مسائل و مشکلات خوابگاه به کمبود بعضی امکانات از جمله امکانات ورزشی، تفریحی و رفاهی و درمانی نظرات خود را مطرح نمودند. ریاست محترم دانشگاه به همراه هیأت همراه در یکی از اتاقهای بلوک ۴ در جوی صمیمانه و دوستانه با دانشجویان حضور پیدا کردند و دانشجویان ضمن تبریک به ایشان به مناسبت پذیرش این مسئولیت مشکلات خود را مطرح کردند ریاست محترم دانشگاه ضمن اظهار خرسندی از دیدار با دانشجویان و ابراز خوشحالی به جهت برخوردار بودن از دانشجویان فهیم و گرانقدر اظهار امیدواری نمودند که با برنامه ریزی و همکاری سایر واحدهای دانشگاه بتوانند کمبودها و نارسائی هایی که در خوابگاه در بعضی از موارد وجود دارد در تابستان سال جاری در جهت حل آنها اقدام گردد.

ادامه مطلب